fredag 2. april 2010

10. Belgia

Belgia er ikke det første landet som sender en artist gjort kjent fra et idol-lignende program. Årets representant heter "Tom Dice", og er tidligere X-factor-deltaker. Sangen hans "Me and my Guitar" handler rett og slett om Tom selv, som ikke vil jobbe eller gjøre noe annet enn å spille på gitaren sin. Dette er bidraget for dem som liker enkle sanger, med få instrumenter, der melodien står i fokus.

Fordelen til denne sangen, er at den skiller seg ut blant all glitter og store produksjoner. Selv om denne sangen er tippet til finalen blant de aller fleste, og gjør det bra på vinneroddsen også, vil jeg spå årets første bombe her: jeg tror den akkurat ryker i semifinalen! Det betyr ikke at jeg blir overrasket om den går videre. Jeg tror at juryen i vest vil gi denne sangen en del stemmer, men at den får relativt få utenom det. Så jeg tipper 11. plass i semifinalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar