torsdag 25. mars 2010

2. Russland

Russland kan siden 2006 vise til en 1. plass, en 2. plass og to 3. plasser, men går det like bra i år? Det var veldig nære et gjensyn av Dima Bilan, som vant ESC 2008, i årets finale. Men det ble det ikke noe av, og det var Petr Nalitch Band som gikk av med seieren, og det er kanskje ikke overraskende at vokalisten heter Petr Nalitch?
Den melankolske låten heter "Lost and Forgotten", og skiller seg ut i mengden. Det er verdt å høre etter på teksten på dette bidraget, og da tenker jeg spesielt på det andre verset.

Jeg føler meg sikker på at dette blir det dårligste resultatet på mange år. Det betyr ikke nødvendigvis et veldig dårlig resultat. Russland vil kvalifisere seg til finalen med god margin, og kanskje blir det nok en 15. plass i finalen, slik det ble i 2005? Jeg skal sette opp en liste over hvordan jeg tror det går, etter andre semifinale er over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar